10 zlatých pravidel vyvážené stravy

Rule-1-healthy-balance-miniature

Pravidlo č. 1 : Pestrá a vyvážená strava je základ zdraví

Pokud jde o vyváženou stravu, pestrost je skutečně kořením života! Navzdory obecnému přesvědčení je důležité přijímat karbohydráty i během diety. Ideální vyvážená strava se skládá z 15 % proteinů, 50–55 % karbohydrátů a 30–35 % tuků. Samozřejmě, že karbohydráty nemyslíme sladkosti!

Jezte více ovoce a zeleniny – nenásilně!

Dostat do sebe přes den pět kousků ovoce a zeleniny může být docela boj.
Naštěstí existuje spousta receptů a technik, jak vyšperkovat jídla a současně zajistit pestrost stravy. Pokud máte například parní hrnec Vitacuisine, můžete připravovat zdravě nejen zeleninu, ale také maso, ryby a dezerty, aniž by ztratily svou typickou chuť. Buďte kreativní a hrajte si s chutí! Znovuobjevte dávno zapomenutou zeleninu, kombinujte různé barvy a vařte elegantně s pomocí páry.

Ne všechny karbohydráty jsou si rovny!

Vaše tělo potřebuje karbohydráty, avšak ne z lecčeho! Skvěle poslouží například chléb, cereálie a brambory. A když už si neodpustíte k obědu hranolky, proč nezkusit trochu ubrat olej? Kupříkladu s fritézou ActiFry můžete klasické nebo sladké brambory připravit zdravě.

Rule 1 healthy balance

Pestrá strava je důležitá. Ale nezapomeňte také na pitný režim! Abyste udrželi své tělo dobře hydratované, pijte hodně vody v libovolné formě: bylinkový čaj, balenou vodu, vodu s citrónem…je to jen na vás!

Několik lahodných a vyvážených receptů najdete zde